Połączenie tych dwóch podejść praktykujemy już od etapu metody Teddy Eddie kierowanej do przedszkolaków. Tym razem realizujemy je jednak w zupełnie nowym stylu! Wprowadzamy elementy prawdziwego angielskiego (true English), czyli autentycznego języka, języka native speakerów, spersonalizowanego i w życiowym kontekście. Nie upraszczamy wypowiedzi i nie modelujemy ich sztucznie. Równocześnie dbamy o używanie konceptów gramatycznych, krok po kroku, strukturalnie, w ściśle kontrolowanych ćwiczeniach (dryle).
W Edward’s League znaleźć można tradycyjne metody, wynikające z klasycznego podejścia do nauczania, na przykład obcowanie z obszernymi tekstami do czytania i słuchania czy też szablonowe ćwiczenia gramatyczne. Jednocześnie stosujemy nowoczesne koncepty: ocenianie kształtujące (formative assessment), strategię odwróconej klasy (flipped classroom) i indukcyjne nauczanie gramatyki (inductive grammar approach).
Nasze książki przygotowują do międzynarodowych egzaminów Cambridge, zawierają materiał wymagany do A2 Key oraz B1 Preliminary oraz ćwiczą wszystkie umiejętności egzaminacyjne. Z drugiej strony przyświeca nam jasno sprecyzowany cel – KOMUNIKACJA! Ważne, aby uczeń mówił bez oporów, komunikował się nie tylko skutecznie, ale również z zachowaniem zasad poprawnościowych. Więcej na temat egzaminów przeczytasz TUTAJ.
Na tym etapie edukacji językowej uczniów, zarówno rodzice, jak i nauczyciele mają sporo wyzwań. Dzieci rosną, rosną też ich kompetencje językowe. Naszym celem jest spójny i harmonijny rozkwit tychże kompetencji. Żadna umiejętność – czytanie, pisanie rozumienie ze słuchu, czy też sprawna i poprawna komunikacja nie może na tym etapie zostać pominięta. I nie jest! Dodatkowym wyzwaniem, o którym musimy pamiętać, jest zmienna motywacja uczniów. Mamy świadomość, że kursantom czasami po prostu się nie chce i trudno ich skłonić do nauki. Widzimy zatem ten etap edukacji również jako wzmacnianie świadomości, dbanie o to, by każdy uczestnik kursu wiedział, dlaczego i w jakim celu poznaje konkretny materiał, do czego przydadzą mu się nabyte umiejętności oraz jak będzie mógł je wykorzystać w praktyce. Nie zamierzamy udawać, że lekcje to zabawa. Oczywiście zajęcia powinny być ciekawe i upływać w przyjemnej atmosferze, ale to przede wszystkim czas na zdobywanie wiedzy.